I. Podstawowe pojęcia

Firma odpowiedzialna za dostawę towarów w sklepie internetowym synergiepolska.pl:

„IVA” Renata Glibowska
ul. Rynek 10, 27-570 Iwaniska
NIP 863-166-86-68, REGON 260536839
email: [email protected] , tel.: +48 512 020 873

Sprzedawca – przedsiębiorca działający w formie jednoosobowej działalność gospodarczej  pod firmą „IVA” Renata Glibowska z siedzibą na ul. Rynek 10, 27-570 Iwaniska,
NIP 863-166-86-68, REGON 260536839.

Sklep – serwis internetowy pod adres: synergiepolska.pl należący do firmy:             

             Synergie Polska Sp. z o.o.
             ul. Rakowska 29, 27-570 Iwaniska
             NIP: 8631703910
             REGON: 384602046
             KRS 0000808261

Pomiędzy Synergie Polska Sp. z o.o. a „IVA” Renata Glibowska zawarta została umowa na podstawie której „IVA” Renata Glibowska pozostaje jedynym podmiotem uprawnionym do prowadzenia z wykorzystaniem Sklepu sprzedaży i dostawy Towaru na rzecz Klientów

Klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu (w tym również Konsument). 

Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, mogąca być przedmiotem umowy sprzedaży, szczegółowo określona w zamówieniu.

Formularz zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient nie posiadający konta użytkownika, może dokonać zakupu Towarów.

II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowy sprzedaży Towaru, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Klienta ze Sklepu, dostępnego pod adresem internetowym synergiepolska.pl
  2. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.)
    Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  3. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 Kodeksu Cywilnego.

III. Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez adres strony internetowej synergiepolska.pl oraz mailowo na adres: [email protected]  7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient po złożeniu zamówienia dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia za pośrednictwem korespondencji e-mail.
  3. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
    • w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę,
    • w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sklepu,
    • W przypadku złożenia zamówienia płatnego za pośrednictwem systemu płatności online rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty w systemie płatności online.
  4. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku), w godzinach 8.00-16.00.
  5. Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.
  6. Czas realizacji zamówienia tj. jego skompletowania i przegotowania do wysyłki  wynosi do 3 dni roboczych liczonych od dnia uznania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku zamówienia płatnego przy odbiorze czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od dnia potwierdzenie przez Sprzedawcę otrzymania zamówienia.
  7. Jeśli zamówienie (za wyjątkiem płatności za pobraniem) nie zostanie opłacone w ciągu 7 dni od czasu jego złożenia to będzie ono automatycznie anulowane.
  8. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon lub na życzenie Klienta faktura VAT.
    Chęć uzyskania faktury VAT za zamówienie Klient powinien zgłosić wraz z jego złożeniem wraz z podaniem odpowiednich danych.
  9. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę, jaką Klient zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy.
  10. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są: 
    • Telefon – 530 249 222, 512 020 873
    • E-mail – [email protected]
    • Adres korespondencyjny: „IVA” Renata Glibowska ul. Rynek 10, 27-570 Iwaniska.

IV. Koszty dostawy i czas realizacji zamówienia

  1. Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się pośrednictwem firmy kurierskiej In Post i DPD oraz Poczty Polskiej.
  2. Opłata za wysyłkę (ceny w zł):
    • In Post – płatność z góry – 18,00 zł
    • In Post – płatność za pobraniem – 22,00 zł
    • In Post – płatność z góry – paczkomat – 17,00 zł
    • In Post –  płatność za pobraniem – paczkomat – 22,00 zł
    • DDP – płatność z góry – 21,00 zł
    • DDP – płatność za pobraniem – 26,00 zł
  3. Opłata za wysyłkę do UE (ceny w zł):
    • Poczta Polska koszty te zależą od kraju, do którego są zamawiane nasze produkty i ustalane są indywidualnie w oparciu o cennik Poczty Polskiej.
    • Paczkomat InPost do wybranych krajów: Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Portugalii i Włoch – 45,- zł
  4. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi w zależności od wybranego dostawcy (według umowy) – Kurier do 5 dni, Poczta Polska do 14 dni. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia maksymalnie 3 dni robocze (skompletowanie towarów) + przewidywany czas dostawy.
  5. Dostawa Towaru nie jest realizowana poza Unię Europejską oraz do Wielkiej Brytanii!

V. Formy płatności

  1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
    • za pobraniem – przy odbiorze przesyłki
    • gotówką przy odbiorze osobistym w sklepie stacjonarnym
    • przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
      mbank  „IVA” Renta Glibowska 56 1140 2004 0000 3702 7699 6674
    • za pośrednictwem systemu płatności online: PayU oraz PayNow
    • Kartami płatniczymi:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
      Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest PayU S.A. oraz Autopay S.A.
  2. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje anulowane. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługi Sklepu.
  3. W tytule płatności należy podać numer złożonego zamówienia.

VI. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady Towaru

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121).
  2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a więc jeżeli Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.
  3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
  4. W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.
  5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
  6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.
  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
  8. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
  9. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
  10. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
  11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  12. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do zgłoszonej przez Klienta wady w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  13. Jeżeli zgłoszenie jest uzasadnione Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie przez Klienta.
  14. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
  15. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
  16. Klient realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres wskazany w części III pkt 10 niniejszego Regulaminu.

VII. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Iwaniska ul. Rynek 10, 27-570 Iwaniska.
  4. Konsument zwróci Sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  5. Zwrotu towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: „IVA” Renata Glibowska ul. Rynek 10, 27-570 Iwaniska.
  6. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
  7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  8. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    Zwracany produkt nie może nosić śladów używania lub być uszkodzony, dotyczy to także opakowania i folii ochronnej.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą „IVA” Renata Glibowska.
  3. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką dokumentów potwierdzających zakup towaru.
  4. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie Sklepu.
  5. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www, a także podanie adresu e-mail umożliwiającego przesłanie informacji dotyczących realizacji zamówienia.
  6. Zakazuje się  osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Klientom) zamieszczania w nim treści bezprawnych.
  7. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  8. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.